maanantai 25. heinäkuuta 2016

Mikä blogi, kuka minä?



Hei, Hyvä Lukija! Tervetuloa uuden blogini pariin Voisin aloittaa kertomalla, mikä tämä blogi oikein on ja kuka minä olen.

Blogini aiheena on sukeltaminen, joka on muodostunut viime vuosina yhdeksi rakkaimmista harrastuksistani. Tarkoitukseni on kirjoittaa sukeltamisesta, käymistäni sukelluskursseista, sukellusmatkoista ja -kohteista. Paljon tullee myös kirjoituksia sukeltamiseen liittyvistä kokemuksistani, oivalluksistani ja hauskoista yksityiskohdista, joita ei välttämättä tule ajatelleeksi. Jotkut tekstit ovat varmaan pidempiä, toiset lyhyempiä, päiväkirjamaisia.

Lähtökohtani on kaiken aikaa kokemusperäinen. Blogi ei tule olemaan sukelluksen käsikirja tai oppikirja, eikä lähestymistapa ole tiukan tieteellinen tai tekninen. Enhän ole insinööri. ;) Enemmän haluan jakaa kokemuksia, tunteita ja uuden oppimista henkilökohtaisesta näkökulmasta. 

Lienee itsestään selvää, että tätä blogia lukemalla ei voi opetella sukeltamaan. Sen täytyy tapahtua ammattimaisessa ohjauksessa, joko lukuisissa sukelluspalveluja tarjoavissa yrityksissä tai urheiluseuroissa.

Sukelluskursseilla ja -matkoilla tapaamani ihmiset seikkailevat kertomuksissani todennäköisesti ohimennen yleisnimillä kuten ”ystävä”, ”sukelluskaveri”, ”kouluttaja” jne. Näin siksi, etten halua suotta kirjoitella ihmisistä nimillä heidän tietämättään. Toki jos joku haluaa tulla mainituksi, se on mahdollista. Ystävällisesti kirjoitan kuitenkin. :)

Itse olen pääkaupunkiseudulla asuva nainen, joka on tyypillinen lomasukeltaja. Toisin sanoen sukellan vain ulkomailla, lämpimissä vesissä. Suomen viileät ja näkyvyydeltään ei-niin-kirkkaat vedet eivät minua, vilukissaa, sukeltamismielessä houkuta, vaikka kummimereni Itämeri onkin kaikkein lähellä sydäntäni muutoin. Olen aina asunut sen rannalla olevilla paikkakunnilla.

Aloitin sukellusharrastuksen talvella 2012 Thaimaassa käymälläni PADI Open Water Diver -peruskurssilla. Sittemmin olen suorittanut amerikkalaisen PADI-luokitusjärjestelmän seuraavat kurssit Advanced Open Water Diver sekä Rescue Diver. Sukelluksia on tällä hetkellä lokikirjassa 125, viimeisimpänä kuusi sukellusta Maltalla heinäkuussa 2016. Olen sukeltanut kolmeen valtamereen kuuluvilla merillä, seitsemässä eri maassa. Räpyläni ovat vieneet minua Thaimaahan, Espanjaan, Indonesiaan, Bonairelle, Curacaolle, Filippiineille ja Maltalle. Haaveissa siintää moniakin paikkoja, mutta aika näyttää, minne elämä ja kuplat minua jatkossa vievät.


Tervetuloa mukaan seikkailuihini! Olen innoissani päästessäni kertomaan niistä! :)

3 kommenttia:

  1. Jee! Ihana blogi! Tätä jään seuraamaan! Itse olen tällä viikolla tutkinut rantaan ajautuneita meren aarteita Pohjanmeren äärellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, ihanaa! :) Tekstejä on tulossa pian lisää, kirjoitin jo valmiiksi. Pohjanmeren aarteet kuulostavat mainioilta. :)

      Poista
  2. Joo, jätin matkalaukut tarkoituksella väljiksi, että paluumatkalle ne voi ahtaa täyteen sileitä kiviä ja hain munakoteloita.

    VastaaPoista